Zanzibar oh Zanzibar (L) - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Marlien Jonkers - WaarBenJij.nu Zanzibar oh Zanzibar (L) - Reisverslag uit Lindi, Tanzania van Marlien Jonkers - WaarBenJij.nu

Zanzibar oh Zanzibar (L)

Blijf op de hoogte en volg Marlien

04 Oktober 2016 | Tanzania, Lindi

We zijn eindelijk aangekomen in Lindi!!

Maar voor ik daar wat over vertel zal ik terug gaan naar waar ik gebleven was.
De laatste nacht in Dar heb ik overleefd! Geen kakkerlakken meer gezien behalve de lijken de volgende ochtend ;)
Vorige week maandag zijn we naar Zanzibar gegaan. Wat een feest van herkenning! Ben Sara vorig jaar natuurlijk op gaan zoeken na haar VSO avontuur en de laatste week zijn we op Zanzibar geweest aangezien Saar daar 6 maand heeft gezeten. Wat ontzettend leuk om terug te zijn en dingen weer te zien! Marina en ik zijn eerst lekker door kleine straatjes van stone town wezen dwalen en hebben maar meteen een paar jurken gekocht (geen blote schouders en knieën) zodat we iets meer passende kleding hebben (ook in Lindi is het vrij islamitisch dus het wordt gewaardeerd wanneer je je aanpast :)).

Clarice en Angelo (mede randstad&VSO'ers) zitten beide op Zanzibar en daar zijn we de hele week mee opgetrokken, ontzettend gezellig!! Zijn heerlijk uit eten geweest bij verschillende tentjes, hebben karaoke gezongen en de prachtige sunset bekeken onder het genot van een drankje :)
Qua werk wat minder effectief, we wilden gaan kijken naar trainingen die vrijwilligers hier geven op de school maar de ene sessie werd gecanceld omdat er geen leerlingen waren (docent was ziek) en de 2e ging wel door alleen waren daar maar 3 studenten (docent ging trouwen en rest van de leerlingen was naar de bruiloft). De training werd gegeven door 4 vrijwilligers... Maar dat zijn dus ook de uitdagingen waar je hier tegenaan loopt! Verder hadden we nog erg veel leesvoer, dus hebben we ons niet verveeld. Helaas werd ik donderdag ziek en hield ik niks meer binnen. Heb hele dag in bed gelegen, gelukkig ging het vrijdag alweer iets beter. Na de ochtend weer te hebben geslapen gingen we rond 15.00 in de taxi naar Paje!! Ook hier ben ik met Saar geweest en het is echt paradijs! Sine, een voormalig vrijwilliger van VSO heeft daar een beach resort en het is geweldig. Op vrijdag is er altijd een strandfeestje maar helaas was ik nog te kapot... helaas moet ik dan maar een andere keer terug komen ;).
Zaterdag hele dag heerlijk aan het strand gelegen, uitrusten en bruin bakken. Zaterdagavond had Sine een bbq georganiseerd in Michamvi op een afgelegen strandje vanwaar je de sunset ook nog kan zien. WAUW! Cocktailtje erbij, lekker eten, leuke mensen en later een kampvuur en een gitaar... wat een heerlijke avond!!
Zaterdag hebben we op het strand mr. Kite ontmoet die ons zondagochtend 5.15 mee nam naar Kizimkazi waar je kan zwemmen met dolfijnen. Om 6 uur zaten we in de boot op zoek naar flipper! En na ruim een half uur varen zagen we ze! Ik kreeg de go pro van de gids in mn handen gedrukt om foto's te maken, bril op en duiken! Wat een geweldige ervaring! Ze zwommen overal om je heen! En hard zwemmen om proberen met ze mee te zwemmen om vervolgens snel terug te gaan naar de boot en 2 minuten later weer het water in te duiken. Na 6 keer was ik zo kapot dat ik mezelf de boot niet eens meer in kon hijsen. Maar natuurlijk gewoon doorgaan want dit maak je niet elke dag mee!
Rest van de dag weer lekker op het strand gelegen en lekker geluncht bij Kahava. Om 17.00 uur weer richting Stone Town waar we met Clarice, Angelo en Wil uit eten zijn geweest en vervolgens (voorlopig) afscheid hebben genomen.

Gister weer ontzettend vroeg opstaan en om 7.00 de ferry naar Dar gepakt. Door naar de bushalte om vervolgens 6,5 uur in de bus te zitten naar Lindi waar we rond 17.00 aankwamen.
Door een taxi met al onze koffers naar ons eigen huisje gebracht, fijn!! Daar aangekomen zijn we allebei meteen eerst al onze spullen uit gaan pakken, heerlijk dat je nu eindelijk alles uit kan pakken en niet meer uit je koffer/tas hoeft te leven!!
Helaas heb ik nog geen kledingkast dus hebben we de boekenkast uit de kamer maar in mijn slaapkamer gezet als tijdelijke oplossing ;).
Er zijn 3 slaapkamers (twee 2-persoons bedden) een huiskamer (met bank en stoel), een eetkamer (met tafel + 4 stoelen en een koelkast met vriesvakken :D), een keukenTJE, 2 badkamers (ja met een sta wc, een douche met alleen koud water en geen waterdruk) en een buitenplaatsje waar we de was op kunnen hangen. Even wennen maar helemaal prima!! Vanochtend meteen maar even wat boodschapjes gedaan en straks gaan we nog op zoek naar wat praktische dingetjes (waterpokken, broodrooster etc).

Gister wilden we nog even wat eten ergens, dat bleek wat lastiger dan gedacht, vooral veel tentjes waar je wat kunt drinken en chips kunt eten maar een restaurantje was wat lastiger te vinden. Uiteindelijk iets gevonden waar we een soort tortilla hebben gegeten (echt zo'n straattentje, erg leuk!). Eerste nacht prima geslapen! Heb al wel 2 dode (GROTE) kakkerlakken in mn slaapkamer gevonden en een behoorlijk grote spin in mn badkamer dus ook hier verwacht ik nog wel de nodige spannende verhalen op dat gebied ;).
We merken wel dat de mensen hier echt VEEL minder engels spreken en dat we echt wel Swahili moeten gaan leren. Vandaag verder Lindi ontdekken, kijken hoe het strand er uit ziet en dat soort dingen. Verwacht ook dat we vanaf nu meer vaart kunnen zetten in ons project (hoewel we zijn natuurlijk in Afrika, pole pole!) dus daarover hopelijk de volgende keer wat meer :).

Reacties zijn er leuk om te lezen :D!

• 04 Oktober 2016 - 14:31

DJ:

Wat een mooi verhaal en schitterende foto's. Ik merk dat je het daar echt naar je zin hebt en dat Afrika je hart weer heeft herovert. Hou dat vast, blijf bij je zelf en geniet van wat je daar bereikt, hoe klein de stapjes soms ook lijken. Wij moeten nog 82 nachtjes wachten.....

• 05 Oktober 2016 - 13:01

Sara:

Mooie verhalen!! Lekker blijven genieten, fijn dat je al zoveel leuke dingen kunt doen daar. Dikke kus!

• 07 Oktober 2016 - 11:49

Oma Gè:

Lieve Marlien
    Eindelijk heb ik al je mooie verslagen en foto`s bekeken.Fantastisch !We hadden ook al foto`s van mamma gekregen.Wat is het daar schitterend zeg !Wat je gaat doen vinden we geweldig en hopelijk met resultaat.Het lijkt nu een hele lange tijd dat je weg bent maar zoals je het nu verteld vliegen de dagen om.
    Veel plezier nog en tot een volgende keer.Knuffels van ons allebei!

• 11 Oktober 2016 - 12:25

Sanne Weikamp:

Marlien! Het ziet er super gaaf uit! Heel erg leuk om je verhalen te lezen! Heel veel succes en vergeet niet te genieten! Groeten vanuit de Achterhoek!